BLAUWTINTEN 2



Tijdens het 3Oeverfestival atelierroute mocht elke deelnemer vrijblijvend een kleintje oeverkunst maken. Het idee hier achter is om kunst toegankelijk te maken voor een groot publiek. Er zijn voor en tegenstanders van dit concept, want, gooi je je werk te grabbel als je klein werk voor een kleine prijs verkoopt? Hoe sterk en kwalitatief goed is werk wat je bewust voor een paar euro maakt? Ik kan me voorstellen dat, als je je werk serieus neemt, je hier mee in de knoop komt.

Ik zie dat veel kunstenaars kunstkaarten verkopen en dat dit ook een manier is om je werk toegankelijker te maken voor het grote publiek. Al is dat wel iets anders dan een uniek kunstwerkje, of werk in oplage maken.

Ik vind het zelf leuk om bezoekers mee te nemen in een ervaring, samen iets doen zodat men kan proeven aan het maakproces want het maakproces is waar mijn passie ligt.

Daarom heb ik voor het 3Oeverfestival een klein concept bedacht. Het is een kleine opdracht die mensen thuis of ter plekke samen met mij kunnen uitvoeren. Ze kopen een zakje met een verrassing er in en maken vervolgens kennis met cyanotype, de oudste fotografische techniek van de wereld, heel spannend!! en daar uit ontstaat een klein printje.